Czym jest coaching?
Coaching we współczesnej, bardzo konkurencyjnej gospodarce odgrywa coraz większą rolę. Jest to proces uaktywniania potencjału jednostki i zespołów w celu zwiększenia skuteczności organizacji jako całości, jak i poszczególnych osób ją budujących.
Coaching nie polega na ocenianiu pracowników, doradztwie personalnym, terapii czy mentoringu. Jest to proces polegający na uczeniu się (learning), a nie nauczaniu (teaching) prowadzącym do uaktywniania dostępu do zasobów. Coaching oparty jest na zaufaniu i partnerstwie. Jest to proces celowy i zwiększający świadomość, podnoszący odpowiedzialność i zaangażowanie. Umożliwia efektywne wyznaczanie celów oraz ich realizację. Zwiększa motywację i pobudza kreatywność. Zorientowany jest na przyszłość oraz rozwiązania i ich rezultaty.
Jakie korzyści przynosi proces coachingowy?
- pomaga wyznaczać cele i prowadzi do ich osiągania,
- motywuje objętych nim pracowników do działań projakościowych,
- wspomaga lepsze wykorzystanie potencjału pracowników,
- przywraca równowagę funkcjonowania jednostkom i zespołom,
- wspiera rozwiązywanie sytuacji kryzysowych,
- ułatwia zmiany,
- rozwija umiejętności komunikacyjne i zarządcze,
- pomaga pokonywać ograniczenia, pobudza kreatywność,
- prowadzi do wdrażania umiejętności zdobytych podczas szkoleń,
- ułatwia radzenie sobie z różnymi aspektami życia – osobistymi, rodzinnymi, zawodowymi,
- buduje silne strony i zaufanie do siebie.
Jak współpracujemy?
- regularne sesje coachingowe (indywidualne/zespołowe) dla kadry zarządzającej dostosowane do potrzeb klienta,
- sesje poprzedzone są szkoleniem z coachingu (program i czas trwania szkolenia i sesji coachingu zależy od doświadczenia uczestników oraz specyfiki ich pracy).