Komunikacja odgrywa kluczową rolę w zarządzaniu, podejmowaniu decyzji, pracy w zespole, delegowaniu zadań. Jest układem nerwowym każdej organizacji. W niniejszym programie naszą uwagę koncentrujemy na praktycznych umiejętnościach skutecznego porozumiewania się.
Uczestnicy na bazie doświadczeń zdobytych podczas szkolenia będą mogli poprawić swoje kompetencje i zdolności w praktycznym komunikowaniu się ze współpracownikami na wszystkich szczeblach organizacyjnych. Poprzez samodzielne odkrywanie (pod kierunkiem trenera) uniwersalnych zasad skutecznej komunikacji, będą mieli okazję zaplanowania osobistego rozwoju w tym kierunku.
TEMATYKA SZKOLENIA:
- Komunikowanie się w górę, w dół, w poziomie. Poszukiwanie skutecznych rozwiązań w kontekście własnej organizacji
- Aktywne słuchanie, parafraza, zadawanie pytań
- Budowanie otwartej, efektywnej komunikacji między poszczególnymi osobami i poszczególnymi działami wewnątrz organizacji
- Komunikacja: być albo nie być firmy
- Przezwyciężanie barier w skutecznej komunikacji
- Praktyczne umiejętności prowadzenia prezentacji
- Prowadzenie spotkań
- Skuteczność mówienia (naturalność, zwięzłość, właściwy język)
- Pisemne komunikowanie się
KORZYŚCI:
- rozwój umiejętności stosowania technik komunikacyjnych: informacji zwrotnej, aktywnego słuchania, parafrazy, zadawania trafnych pytań,
- poznanie różnych stylów komunikacji,
- zwiększenie umiejętności budowania atmosfery otwartości, współpracy i zaufania w zespole,
- wzrost efektywności w zakresie realizacji celów biznesowych organizacji jako efekt lepszej komunikacji i zrozumienia w zespole,
- nauka umiejętności, które usprawniają współpracę oraz pomagają rozwiązywać konflikty w zespole,
- rozwój umiejętności interpersonalnych członków zespołu, poznanie typowych zachowań utrudniających komunikację w zespole,
- usprawnienie procesów komunikacyjnych w organizacji.